Monday, 20 January 2014

SOTW - Inleiding - Argeologie

Inleiding - Story of the World Volume 1 word daar vertel wat Geskiedenis en Argeologie is.

Dit is hoe ons die les gedoen het: Ek het eers vir die kinders die inleiding gelees oor wat Geskiedenis en Argeologie is. Alhoewel die storie in Engels is, kon die kinders dit maklik volg, maar ek het dit ook in Afrikaans vir hulle verduidelik.

Ons het op 'n later geleentheid die videos hieronder gekyk en daarna geskryf, geteken en lekker aktiwiteite gedoen.

Hier is 'n kykie na 'n video wat ek op youtube gekry het van 'n klomp jong kinders wat 'n geleetheid kry om ook Argeologie te beproef en bietjie rond te krap in die grond.




 
Hier kan jy sien wat doen 'n Argeoloog. (ongelukkig in Engels)


In die volgende video kan jy 'n volledige episode sien van Bill Nye the Science Guy oor Argeologie. (Engelse video)


Ek het vir elkeen 'n Argeologie boekie gemaak. Laai die boekie hier af.


 In die boekie moet hulle skryf wat is Geskiedenis, 'n Geskiedkundige, Argeologie en 'n Argeoloog. Ook moet hul skryf waar hul die opgrawing gedoen het en teken wat hul gevind het. In die eerste teken bladsy het hul geteken wat hul in die eerste harde opgrawing gevind het. Die volgende bladsye moes hul teken wat hul in die grond gevind het presies op die plek, die items skoonmaak en dan meer presies teken. Op die laaste twee bladsye moes hul lys wat hul gevind het en dan wat hulle leer het van die 'mense'.


Nou vir 'n lekker aktiwiteit - Kom ons grawe en soek iets.

Ons eerste soek noem ek sommer die harde krap stene. Manlief het vir die kinders elkeen twee soek vorms gemaak. Jy meng 'Polifilla' of gips met water nie te pap. Sit jou item binne in en laat dit goed droog en hard word.


Dit is hoe die harde krap stene lyk.

Wat hulle binne gevind het.

Die volgende krap oefening het hulle in ouma se tuin rond gekrap. Spasie was baie beprek. Ek het die items vlak onder die grond begrawe en met lyn omgespan.



 Hier is wat hulle alles gevind het. Ek wou graag stukkende potte ook in die grond sit en dat hulle dit daarna aanmekaar sit, maar het ongelukkig nie gehad nie.



Die kinders het eers in hul boekie geskryf en na elke aktiwiteit hul items geteken en dan aanbeweeg na die volgende aktiwiteit.

Soos hulle in die grond krap kan julle bespreek wat die moontlike redes hoekom wat waar gevind is.

Geniet dit.

Groete

Maryna

2 comments:

Anonymous said...

Sjoe dit is baie oulik! Jou kinders is so gelukkig dat jy dinge so fisies met hulle doen.

Maryna Moolman said...

Dankie. hulle het dit baie geniet.

Post a Comment